Türkiye’de Sosyal Medya Kullanım Oranı Dünya Ortalamasının Üzerinde
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater’ın ortaklaşa hazırladığı “Dijital 2024 Ekim Global İstatistik Raporu”na göre dünya genelinde internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara yükseldiğini açıkladı. Uraloğlu, nüfusa oranla internet kullanımının yüzde 67,5’e çıktığını belirtti.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’de ise internet kullanım oranının dünya ortalamasının üzerinde olduğunu vurgulayarak yüzde 86,5’e ulaştığını kaydetti. Ülkemizde sosyal medya kullanıcı sayısının 303 milyon 97 bin olduğunu, bu rakamın nüfusun yüzde 65,7’sine denk geldiğini aktardı.
Türkiye’de sosyal medya için günlük yaklaşık 2 saat 37 dakika ayrıldığını belirten Uraloğlu, dünya genelinde en çok kullanılan sosyal medya platformunun Facebook olduğunu ifade etti. Dünya çapında sosyal medya kullanıcıları aylık ortalama 6,8 platform kullanırken, Türkiye’de bu sayının 7,5 olduğunu açıkladı.
Popüler Sosyal Medya Uygulamalarında Kullanıcı Sayıları Değişiyor
Geçtiğimiz yıla kıyasla Türkiye’de popüler sosyal medya uygulamalarındaki kullanıcı sayısında dalgalanmalar yaşandığını belirten Bakan Uraloğlu, en büyük düşüşün X platformunda gözlendiğini bildirdi. X platformunun Türkiye’deki kullanıcı sayısının yüzde 14,2 azalarak 19,5 milyona gerilediğine dikkat çekti.
Instagram kullanıcı sayısının önceki yıla oranla yüzde 5 azalarak 53,8 milyona, Facebook kullanıcı sayısının ise yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona düştüğünü aktaran Uraloğlu, Tiktok’taki kullanıcı sayısının ise yüzde 9,3 artarak 39 milyona ulaştığını paylaştı.
İnternetten Alışveriş Yapanların Oranı ve Mobil Kullanım
Instagram reklamlarıyla ulaşılan 18 yaş üzeri kullanıcıların nüfusa oranının dünya genelinde yüzde 28,1 olduğuna işaret eden Uraloğlu, Türkiye’nin bu alanda yüzde 82,8 ile en yüksek orana sahip ülke olduğunu belirtti. Dünyada mobil telefon kullanıcı sayısının 5,75 milyara ulaştığını belirten Bakan, aylık akıllı telefon hücresel veri trafiğinin 20,3 gigabayt olduğunu açıkladı.
Dijital içerik ve ürün satın alma alışkanlıklarına yönelik değerlendirmelerde bulunan Uraloğlu, Türkiye’de çevrim içi olarak alışveriş yapanların oranının yüzde 57,9 olduğunu vurguladı. Ayrıca, çevrim içi marka araştırmalarında en çok kullanılan kanalın arama motorları olduğunu ve dünya genelinde reklam engelleyici uygulama kullanım oranının yüzde 32,3 olduğunu, Türkiye’de ise yüzde 30,9 olduğunu belirtti.